A DADA (Dohányzás, Alkohol, Drog, AIDS) program keretében elhangzott iskolai előadások témája a dohányzás, az alkohol, a drog és az AIDS, a zaklatás, az erőszak, a szexuális bűnözés, továbbá az internet veszélyeinek bemutatása, a kockázatvállalás és az esetleges egyéni döntések következményeinek ismertetése a gyerekek életkori sajátosságainak figyelembe vételével.
A cél a diákok interperszonális kapcsolatainak, kommunikációs készségeinek fejlesztése, helyes attitűdök, viselkedési normák kialakítása annak érdekében, hogy törvénytisztelő és jogkövető állampolgárrá váljanak. Az alkalmazott módszerek az irányított beszélgetés, a vitavezetés, a szituációs szerepjátékok, a saját élmények elmondása és feldolgozása. Az előadások erőssége a különböző kisfilmek vetítése, a gyerekek nagyon szeretik, jó a vitaindító és beszélgetésgerjesztő hatásuk, és sokkal hatékonyabban juttatják célba a szükséges információkat. A több érzékszervre együttesen ható ingerek miatt jobban rögzülnek a közvetíteni kívánt információk, módszerek és tanácsok. A kisfilmek a mindennapokból táplálkoznak, céljuk pedig, hogy felhívják a figyelmét a megelőzhető bűncselekményekre, és azokra a viselkedésmódokra, amelyekkel nagy valószínűséggel elkerülhető az elkövetővé és az áldozattá válás.
A drámapedagógia segítségével történő személyiségfejlesztés a megelőzésben is fontos szerepet tölthet be. Ilyen például a drogmegelőzés, ahol a drog színes és érdekes világgal kecsegteti a a fiatalokat a mai rohanó világban, a csoportmunka meghittsége viszont alkalmas arra, hogy másfelé irányítsa a fiatalok figyelmét a drogról, és ezzel veszélytelen és személyiségépítő módját tanítsa meg a lélek kalandozásainak.
Mind a diákok, mind a pedagógusok részéről pozitív visszajelzések érkeztek, ami alátámasztja azt, hogy van létjogosultsága és szükség és igény van az ilyen jellegű felvilágosító előadásokra.